

Persėsk į elektromobilį
„Persėsk į elektromobilį“ – tai Susisiekimo ministerijos inicijuota komunikacijos kampanija apie elektromobilumą.
Susisiekimo ministerijos užsakymu 2023 m. kovo mėn. buvo atlikta „Spinter research“ visuomenės nuomonės apklausa, kurios metu paaiškėjo, kad visuomenė nėra pakankamai informuota apie elektromobilumą Lietuvoje ir tai yra viena iš pagrindinių elektromobilumo plėtrą stabdančių priežasčių. Daugiau nei pusė visų respondentų nurodė, kad jiems nepakanka informacijos viešojoje erdvėje apie elektromobilumo plėtrą Lietuvoje.
„Persėsk į elektromobilį“ komunikacijos kampanijos tikslai:
- Skatinti visuomenę, verslą ir viešąjį sektorių persėsti į elektromobilius ir informuoti apie taikomas skatinimo priemones, tarp jų – paramą elektromobilių įsigijimui.
Kas dešimtas respondentas rimtai svarstė įsigyti elektromobilį, keturi iš dešimties apie tai nesvarstė ir kas antras asmuo yra apie tai galvojęs. Didžioji dalis visuomenės renkasi vairuoti taršius automobilius dėl to, kad, jų nuomone, elektromobilių įsigijimo kainos yra per didelės. Ketvirtadalis respondentų mano, kad vidaus degimo varikliu varomu automobiliu keliauti yra pigiau nei elektromobiliu. Daugiau nei penktadalis respondentų, deja, nėra girdėję apie Susisiekimo ministerijos teikiamą paramą elektromobilių įsigijimui ir kitas taikomas paramos priemones ar lengvatas.
- Informuoti visuomenę, verslą ir viešąjį sektorių apie viešosios elektromobilių įkrovimo infrastruktūros vykdomą plėtrą ir taikomas skatinimo priemones.
Didelė dalis respondentų dėl informacijos trūkumo mano, kad yra neišvystyta ar nepakankamai išvystyta elektromobilių įkrovimo infrastruktūra, nežino, kur ir kiek šios infrastruktūros jau įrengta. Visuomenei trūksta informacijos tiek apie esamą elektromobilių įkrovimo infrastruktūros padėtį, tiek apie artimiausius jos plėtros planus. Taip pat trūksta informacijos apie taikomas ir planuojamas finansines ir kitas priemones įkrovimo infrastruktūros vystymo skatinimui.
Šia komunikacijos kampanija vykdomos priemonės – turinio projektas „15MIN“ naujienų portale, praktinis eksperimentas, straipsniai ir baneriai populiariuose portaluose, „M-1“ radijo klipas, banerinė reklama socialiniuose tinkluose, „GoogleAds“ tekstinė reklama. Komunikacijos kampaniją įgyvendina konkurso būdu atrinkta UAB „BERTA AND“.
Komunikacijos kampanija „Persėsk į elektromobilį“ truks du mėnesius. Pasibaigus kampanijai, jos rezultatams įvertinti bus atlikta visuomenės apklausa. Pagal rezultatus, prireikus, bus tikslinamas ir atnaujinamas Komunikacijos planas, pagal kurį komunikacijos kampanija elektromobilumo klausimais bus tęsiama ir 2024 metais.
Ši komunikacijos kampanija finansuota ES LIFE programos lėšomis.